Per 1 september ben ik beschikbaar als freelance e-commerce manager, E-commerce & Online Marketing Specialist of Product Owner. Ik specialiseer in het ontwikkelen en verbeteren van webshops, implementeren van e-commerce strategieën, en het stimuleren van duurzame groei.
Als Online Marketing Specialist richt ik me op het optimaliseren van marketingkanalen, SEO/SEA, Social Media adverteren en data-gedreven campagnes om zichtbaarheid en conversie te verhogen, gesteund door diepgaande analyses van klantgedrag en markttrends.
Benieuwd naar wat ik voor jou kan betekenen?
Bij Goossens was ik verantwoordelijk voor de volledige omnichannel marketing strategie, onderdeel van het MT en met 3 webshops en 25 winkels in Nederland, België en Duitsland, o.a. verantwoordelijk voor een omnichannel omzet van €XXXm.
Hierin stuurde ik vier teams aan (+- 30 mensen) die omnichannel verantwoordelijk waren voor online & offline advertising, Platform (door)ontwikkeling, Data, CRM, Content (o.a SEO), Creatie en de Customer care.
🏆 Beste webshop in de categorie Wonen- Retailer of the year awards 2023-2024
🏆 Nominatie Cross border Awards 2022
🏆 Nominatie Data Challenger Awards 2022
🏆 Realisatie e-commerce strategie (full funnel)
🏆 Implementatie customer data platform Bloomreach
Als E-commerce manager was ik binnen IXXI verantwoordelijk voor de digitale klantreis en de te voeren strategie. In mijn functie gaf ik leiding aan een team van +-15 online marketing specialisten en stuurde ik een extern bureau aan van developers.
Mede door het volledig inzichtelijk maken van de volledige klantreis, het formuleren van een heldere klant contact strategie, re-platforming en het optimaliseren van alle team processen groeide de omzet in 4 jaar met XXX%. Zowel in Nederland als in het buitenland.
🏆 Dutch interactive awards
🏆 Winnaar German design awards 2019
🏆 Winnaar European design awards
🏆 Nominatie Dutch design awards
In mijn rol als Product Owner Digital binnen FDMG was ik verantwoordelijk voor de optimalisatie van de platforms FD.nl, ESB.nu, Energeia.nl en PensioenPRO.nl. Mijn taken waren gericht op het optimaliseren van de sales funnel en het vergroten van het abonneebestand, zowel voor digitale als gedrukte krant abonnementen, en het behouden van bestaande abonnees.
Daarnaast implementeerde we een nieuw CMS en brachten we het Selligent platform naar een nieuwe versie. Ook lanceerde we het nieuwe concept FD Focus, beschikbaar voor iOS en Android.
Inhoudelijk stuurde ik een team van developers, tester, UX designer en CRO-specialist aan. Ook maakte ik toentertijd onderdeel uit van het zogeheten ‘growth-team’, met als doel om digitale innovatie en groei te versnellen.
🌱 Doorontwikkeling FD.nl platform & app IOS en Android
🚀 Lancering FD Focus app voor IOS en Android
🚀 Lancering nieuwe website ESB.nu
🚀 Lancering nieuwe website PensioenPRO.nl
🚀 Lancering nieuwe website Energeia.nl
Binnen Yourzine was ik als Creatief Strateeg, strategisch verbonden aan de merken PSA, Mediamarkt, Efteling, My Community Bank en Univé.
Wat inhoudelijk betekent dat ik de klant contact strategie (CRM) voor bovenstaande klanten conceptueel uitdacht, visualiseerde, bewaakte en in samenwerking met het creatie en development team de daadwerkelijke landingspagina's en life cycles bouwde.
Binnen Reshift Digital was ik verantwoordelijk voor het optimaliseren van bestaande producten of diensten, maar ook verantwoordelijk voor het bedenken van nieuwe producten of diensten. Dit in samenwerking met de belanghebbende stakeholders (MT).
Voorbeelden hiervan zijn het lanceren van de websites lifehacking.nl, stuff.tv, en techcafe.nl, maar ook het social only merk Hyped. Ook was ik verantwoordelijk voor het succesvol migreren van alle IDG titels en campagnes naar het nieuwe Google DFP account en het uitbreiden van het tech netwerk.
Gestart als Product manager Zoom.nl, waarbij ik o.a. verantwoordelijk was voor abonnementen funnel, de digitale pay wall en een re-platforming realiseerde. Daarnaast de conceptuele basis neergezet voor het later te lanceren platform Zoom.nl Academy.
Vervolgens maakte ik promotie naar de rol van Manager Online Consumer waarbij ik de verantwoordelijk kreeg over de digitale strategie van alle B2C titels. Hier stuurde ik een team aan van +-10 talentvolle online specialisten. Mijn opdracht was om digitaal te versnellen.
Voorbeelden hiervan zijn het optimaliseren van de huidige digitale producten (Zoom.nl, Computertotaal.nl, Macworld.nl) en het creëren van nieuwe digitale producten (Techpanel.nl, Tech netwerk, Shutr.photo).
Dit alles voorzien van een online marketingstrategie, product backlog, concrete digitale roadmaps en heldere KPI’s. Ik was P&L verantwoordelijk en maakte onderdeel uit van het MT.
Bij Sanoma vervulde ik de rol van Product Manager voor SchoolBANK.nl, een uniek platform in die tijd, ontworpen om oud-klasgenoten te herenigen. Onder mijn beheer bereikte de site 4.3 miljoen registraties, met wekelijks 1.8 miljoen geautomatiseerde nieuwsbrieven.
Ik ontwikkelde diverse 'features en triggers' die de e-mail lifecycle activeerden en gebruikers aanspoorden om over te stappen naar het SchoolBANK-Plus betaalde lidmaatschap. Dit lidmaatschap, dat automatisch verlengd werd, was de kern van het verdienmodel en zorgde voor een stabiele, groeiende stroom van converterende klanten met lage kosten en hoge omzet.
Daarnaast maakte ik deel uit van het Marketing Partnerships team van Sanoma. In de rol van Creatief strateeg adviseerde ik merken over het effectief inzetten van het Sanoma netwerk (zoals NU.nl, Linda Magazine, Flair.nl, en Flow) voor het bereiken van hun doelgroep en het behalen van hun marketingdoelen.
Gedurende mijn studentenjaren was mijn voornaamste doel het toepassen van de theorieën die ik op school leerde in de praktijk. Als freelancer heb ik voor diverse opdrachtgevers gewerkt, met een breed scala aan projecten variërend van UX/UI-design, het ontwikkelen van Wordpress websites en actiepagina's, tot het verstrekken van deskundig advies.
Parallel had ik de ambitie om een eigen netwerk van online platforms te creëren. Echter, door de hoge vraag naar mijn freelance werkzaamheden, heb ik deze droom op een laag pitje moeten zetten.