Zoek je naar een interim e-commerce manager? Zoek niet verder! Ik ben Merijn Contant en samen transformeren we jouw webshop tot een doorslaand succes. Met mijn ondersteuning bespaar je waardevolle tijd en vermijd je beginnersfouten bij het opzetten en promoten van je online winkel of platform.
Ruim 17 jaar heb ik mogen werken voor inspirerende bedrijven zoals Goossens, IXXI, PSA, FD.NL, Ventilatieland.nl, Domek, Sanoma en Reshift en +10 merken, in zowel product- als marketing gerelateerde rollen.
Mijn aanpak is hypothese-gedreven en met experimenten challenge ik de manier waarop webshops worden gebouwd en online marketing wordt gedaan. Altijd data gedreven, met slimme technologie en met state of the art groei tactieken. Benieuwd naar wat ik voor jou kan betekenen?
Met ruim 17 jaar ervaring in het speelveld van e-commerce heb ik allround kennis en ervaring binnen diverse branches en krijg ik energie van:
Ja, ik sta ik weer open voor nieuwe opdrachten en interim samenwerkingen. Voor ca. 8 tot 16 uur per week. Neem contact met mij op voor een kennismaking en een kop koffie.
Ben je nieuwsgierig naar het verschil tussen het aannemen van een vaste medewerker en het inhuren van een freelancer als e-commerce manager? Waarom zou je kiezen voor een freelance e-commerce manager? Goede vragen. Als je overweegt te investeren in e-commerce management, waarom zou je dan niet voor een vaste medewerker gaan? Hier zijn enkele overwegingen:
1. Diepgaande Expertise: Freelancers beschikken vaak over diepgaande kennis en ervaring op hun vakgebied. Voor mij is e-commerce niet alleen een beroep, maar ook een passie. Buiten werktijd heb ik veel ervaring opgedaan en geleerd wat wel en niet werkt. Deze rijke kennis en vaardigheden kan ik inzetten voor jouw bedrijf.
2. Uitgebreid Netwerk: Freelance e-commerce managers hebben vaak een uitgebreid netwerk van online marketing specialisten om zich heen verzameld. Dit stelt mij in staat om antwoorden te vinden op vragen die ik mogelijk niet direct kan beantwoorden, omdat ik kan putten uit mijn uitgebreide netwerk. Bovendien maak ik deel uit van een exclusief invite-only collectief voor ervaren product- en commerce experts. Dit biedt toegang tot nog meer diepgaande kennis en mogelijkheden om jouw e-commerce projecten naar een hoger niveau te tillen.
3. Kostenbesparing: Vaste medewerkers brengen extra kosten met zich mee, zoals vakantiegeld, pensioenbijdragen, ziektekostenverzekering, enzovoort. Een vaste fulltime e-commerce medewerker kan al snel zo'n € 4.000 per maand kosten. Samenwerken met mij is aanzienlijk kostenefficiënter, zonder dat je vastzit aan langdurige verplichtingen. Je hoeft ook geen sociale lasten en dergelijke te betalen.
5. Minder Risico: Als een vaste medewerker ziek wordt of om andere redenen niet kan werken, brengt dat aanzienlijke kosten met zich mee voor de ondernemer. De verloren tijd kan vaak niet worden ingehaald. Mijn tarief is allesomvattend en beperkt de risico's voor jou als ondernemer.
6. Flexibele Beschikbaarheid: Als freelance e-commerce manager ben ik meestal beschikbaar buiten reguliere kantooruren. Hierdoor ben ik veel flexibeler dan een vaste medewerker die strikt van 9 tot 5 werkt. Dit betekent dat ik beschikbaar ben wanneer jouw bedrijf het nodig heeft.
7. Directe Expertise: Door een freelance e-commerce manager in te huren, haal je direct expertise in huis om fouten te voorkomen. Dit kan de leercurve verkorten en ervoor zorgen dat jouw e-commerce strategie vanaf dag één solide en effectief is.
Je hoeft geen vacature voor een e-commerce manager uit te zetten, wat je zowel tijd als geld bespaart. Je betaalt alleen voor de duur van onze overeenkomst, en je hoeft geen inwerktijd te voorzien. Hier zijn enkele overtuigende redenen om mij in te schakelen als jouw interim e-commerce manager of freelancer:
1) Met ruim 17 jaar ervaring in het vak, heb ik voor inspirerende bedrijven zoals Goossens, IXXI, PSA, FD.NL, Sanoma en Reshift gewerkt, en voor meer dan 10 verschillende merken. Gedurende mijn carrière heb ik diverse functies vervuld, zowel gerelateerd aan digital product als aan marketing.
Ik heb ruim 150 sprints en releases begeleidt, tientallen succesvolle webshops gelanceerd en ben verantwoordelijk geweest voor webshops met een xxx% groei en een jaarlijkse omzet van xx%.
2) Wanneer je met mij samenwerkt, zorg ik er voor dat we slimme bedrijfsbeslissingen nemen, die leiden tot betere resultaten tegen lagere kosten. Maak gebruik van mijn uitgebreide kennis en ervaring bij het opzetten van jouw webshop of e-commerce afdeling.
3) Ik bied daarnaast persoonlijke coaching en blijf gedurende onze samenwerking in contact. Of het nu overdag is of 's avonds, ik sta klaar om jouw vragen over marketing en e-commerce te beantwoorden. Als onafhankelijke freelancer pas ik mijn aanpak aan jouw specifieke wensen en doelen aan. Ik onderzoek de meest veelbelovende strategieën, volledig onafhankelijk en in het belang van jouw bedrijf.
Dit spreken we samen af.
Een reden om op locatie of vanuit huis te werken is de reisafstand. Over het algemeen maak ik de volgende afspraak:
1) Bij een reisafstand van 0 tot 60 km werkt ik bij de opdrachtgever op kantoor.
2) Is de reisafstand 60+ km dan is het praktischer om vanuit huis te werken en 1 à 2 keer per maand op kantoor van de opdrachtgever af te spreken.
Overeengekomen afspraken leggen we voorafgaand onze samenwerking vast, zodat alle iedereen weet waar we aan toe zijn.
E-commerce managers zijn vaak betrokken bij een breed scala aan taken, waaronder online marketing, logistiek en klantenservice, met een bijzondere focus op het opzetten van webshops. Het inhuren van een e-commerce manager impliceert betaling voor hun expertise, ervaring en tijdsbesteding.
Bij het lanceren en uitbreiden van een webwinkel of online platform gaan diverse kosten gepaard, zowel eenmalige als terugkerende investeringen, waaronder:
- Het ontwikkelen van een webshop of online platform.
- Investeringen in advertenties op sociale mediaplatforms, zoals Google, Facebook en andere kanalen.
- Software voor administratie en boekhouding.
- Technisch onderhoud van je webshop.
- De aanschaf van externe ontwikkelde koppelingen, plug-ins en andere integraties.
- Het totale bedrag van deze investeringen is afhankelijk van verschillende factoren en kan niet eenduidig worden vastgesteld.
Gemiddeld liggen deze kosten tussen de 5% en 20% van de beoogde omzet. Bijvoorbeeld, bij een verwachte jaaromzet van € 1.000.000,- exclusief btw, zouden deze kosten variëren van € 50.000,- tot € 200.000,- aan bedrijfsuitgaven.
Belangrijk is dat je deze investeringen niet in één keer hoeft te doen; je kunt ze geleidelijk afstemmen op de omzet die je genereert.